Вчені виявили скелет найбільшого травоїдного тріасового періоду

Величезне травоїдне створення з ротом, схожим на дзьоб і рептильним виглядом, могло ходити по Землі більше 200 мільйонів років тому.

У статті, опублікованій журналом Science, польські дослідники заявили, що з знахідка перевертає думку про те, що єдиними травоїдними в тріасовому періоді були динозаври.

Тварини, розміром із слона, відомі як Lisowicia bojani, були знайдені в селі, розташованому в південній Польщі. Судячи з їх останків вони належать до тієї ж еволюційної гілки, що і ссавці.

Існування гігантських дицинодонтів (до них належить новий вид), які жили в той же час, що і Завроподи — з цього сімейства динозаврів згодом походять такі знамениті диплодоки — припускає, що в тріасовому періоді фактори навколишнього середовища впливали на тварин так, що їхня еволюція протікала зі схильністю до гігантизму.

У боджані було кілька рис, які дозволили йому вижити в таких незвичайних умовах, включаючи беззубий рот з рогоподібним дзьобом, як у черепахи, а його шлунок працював на зразок жорен, переварюючи їжу. Їжу ці тварини заковтували повністю, не жуючи. Такі дані палеонтологи отримали, так як скелет зберігся недоторканим на 70%, що є прекрасним показником для кісток, вік яких 211 мільйонів років.

Джерело: https://www.popmech.ru