Вчені знайшли спосіб "перепрограмування" злоякісних клітин для їх повернення до нормального вигляду

microRNAs

Група вчених-медиків з клініки Мейо (Mayo Clinic), Флорида, знайшли спосіб повторногоперепрограмування“, який змушує клітини злоякісних пухлин повернутися назад, до їх початкового нормального вигляду. Це відкриття є свого роду біологічним програмним кодом”, що дозволяє “вимкнути” поширення раку і обернути назад цей процес, і все це можна порівняти з виявленням Священного Грааля для багатьох вчених, які вже дуже довго намагаються знайти нові способи боротьби зі смертельними онкологічними захворюваннями.

Основою технологією перепрограмування стали дослідження так званих зв’язувальних білків, свого роду клею“, який пов’язує разом однотипні клітини і який взаємодіє з ключовим компонентом процесу виробництва органічних молекул microRNAs (miRNAs).

За допомогою miRNA організовуються цілі внутрішньоклітинні виробничі програми, які черпають вихідну інформацію з різних груп генів. Дослідники з’ясували, що коли нормальні клітини додоркаються одна до одної, певну кількість miRNA пригнічують гени, що сприяють подальшому росту і діленню клітин. У ракових клітинах за рахунок малої концентрації miRNA ця функція не працює взагалі або працює неправильно, що робить ці клітини неконтрольованими з погляду їхнього росту. Однак, лабораторні дослідження показали, що штучне відновлення рівнів miRNA в злоякісних клітинах може повністю зупинити їх неконтрольоване зростання і повернути клітку в її нормальний стан.

Наші дослідження об’єднали дві області, область агрегації клітин і miRNAбіологію, які раніше не перетиналися між собою. Таке об’єднання дозволило виявити причини проблем, які збивали з пантелику вчених протягом дуже довгого часу” – розповідає Антоніс Коертідіс (Antonis Kourtidis), один з провідних вчених, і що має найважливіше значення – це те, що наше відкриття дає нам в руки новий і ефективний метод боротьби з раком”.

microRNAs

Відновлюючи рівні miRNA в ракових клітинах до їх нормального значення, ми відновлюємо клітиннігальма “і відновлюємо нормальне функціонування цих клітин – розповідає Коертідіс, – Перші експерименти, проведені на клітинах деяких найбільш агресивних форм раку дали дуже багатообіцяючі результати.

Однак, ми та інші дослідники виявили, що новий метод працює поки не до самого кінця. В” вилікуваних ракових клітинах все ще залишається достатня кількість білків Ecadherin і p120, які стимулюють їх неконтрольоване зростання– розповідає Коертідіс, – “Тому ми вивчили білок під назвою PLEKHA7, який підтримує нормальний стан і функціонування клітин, впливаючи на miRNAпроцесор і обмежуючи виробництво Ecadherin і p120 .

Вчені вважають, що руйнування PLEKHA7-процесора є універсальною причиною раннього виникнення всіх видів раку. “Ми досліджували велику кількість зразків різних видів пухлин і скрізь в них відсутній працездатний PLEKHA7-механізм” – пишуть дослідники, – “Це схоже на безконтрольно прискорюваний автомобіль, у якого газ вичавлений до упору (білок p120) і відсутні будь-які гальма (комплекс PLEKHA7-мікропроцесора). Зараз ми можемо загальмувати неконтрольований рух, а незабаром ми знайдемо повний і ефективним метод безпечної зупинки такого розігнавшогося “клітинного автомобіля” і повернення його на “нормальну дорогу” “.

Джерело: http://www.dailytechinfo.org