Конспекти з біології 10 клас за новою програмою 2018 року

 

Конспекти 10 клас за новою програмою 2018 року
 

Конспекти 10 клас за новою програмою 2018 року. Всі предмети! Детальніше...

 

Посібник повністю відповідає новій програмі з останніми змінами (2017 р., рівень стандарт). Розробку кожного з уроків розташовано на окремому аркуші з полями для нотаток. Наданий матеріал є основою, завдяки якій учитель може адаптувати конспект до потреб конкретного класу і свого бачення викладання предмета. Згідно з новою навчальною програмою для 10 класу (затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804), наведена кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною, а їх послідовність у межах одного навчального року вчитель може змінювати на власний розсуд. У розробках уроків ураховано компетентністній підхід до навчання.

Зміст українською мовою

Календарно-тематичне планування 3
Вступ . . . . . . . 5
Урок 1. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Фундаментальні властивості живого . . . 5
Урок 2. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. Стратегія сталого
розвитку природи і суспільства . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Тема 1. Біорізноманіття . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Урок 3. Систематика — наука про різноманітність організмів. Принципи наукової
класифікації організмів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Урок 4. Сучасні критерії виду . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Урок 5. Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування, гіпотези
походження вірусів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Урок 6. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль
вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби
зі шкідливими видами 15
Урок 7. Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та
функціонування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Урок 8. Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів . . . . . . . . . . . . . 19
Урок 9. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Частина 1. Рослини . . . . . 21
Урок 10. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Частина 2. Гриби 23
Урок 11. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Частина 3. Безхребетні тварини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Урок 12. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Частина 4. Хребетні тварини .. 27
Урок 13. Представлення проектів «Характеристика видів за видовими критеріями» 29
Урок 14. Узагальнення знань з теми «Біорізноманіття» 31
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Урок 15. Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі . . . . . . . . 33
Урок 16. Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі . . . . . . 35
Урок 17. Обмін речовин та енергії — основа функціонування біологічних систем . . . 37
Урок 18. Особливості обміну речовин в автотрофних організмів . . . 39
Урок 19. Особливості обміну речовин у гетеротрофних організмів . . . . 41
Урок 20. Обмін вуглеводів, ліпідів та білків у організмі людини . . . . . . 43
Урок 21. Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії
в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів . . . . . . . . . . . . . . . .45
Урок 22. Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією 47
Урок 23. Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Урок 24. Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму 51
Урок 25. Вітаміни, їхня роль в обміні речовин . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Урок 26. Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком
надходження певних хімічних елементів, речовин . . . . . . . . . . . . . . . 55
Урок 27. Значення якості питної води для збереження здоров’я людини . . . . . . . . . . 57
Урок 28. Раціональне харчування — основа нормального обміну речовин . . . . . . . 59
Урок 29. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних
сполук у організмі людини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Урок 30. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму . . . . . . . . . . . . . . . 63
Урок 31. Узагальнення знань з теми «Обмін речовин і перетворення енергії» . . . . . . 65
Тема 3. Спадковість і мінливість . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Урок 32. Основні поняття генетики 67
Урок 33. Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань
та їхні наслідки. Частина 1. Моногібридне схрещування, повне домінування 69
Урок 34. Гібридологічний аналіз. Частина 2. Моногібридне схрещування, неповне домінування 71
Урок 35. Гібридологічний аналіз. Частина 3. Ди- та полігібридне схрещування . . . . . . 73
Урок 36. Гібридологічний аналіз. Частина 4. Кодомінування . . . . . . . 75
Урок 37. Гібридологічний аналіз. Частина 5. Зчеплене успадкування і кросинговер 77
Урок 38. Гібридологічний аналіз. Частина 6. Успадкування, зчеплене зі статтю . . . . . . 79
Урок 39. Розв’язування генетичних задач . . . . . . . . . . . . . . 81
Урок 40. Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині . . . . 83
Урок 41. Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення
порушень у структурі каріотипу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 85
Урок 42. Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.
Сучасний стан досліджень геному людини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Урок 43. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини.
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини . . . . . . . . . . . . . . 89
Урок 44. Закономірності неспадкової мінливості людини . . . . . . . . . . . . . . . 91
Урок 45. Закономірності спадкової мінливості людини. Мутації та їхні властивості.
Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми.
Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Урок 46. Генетичний моніторинг у людських спільнотах. Особливості генофонду людських
спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу
алелів у популяціях . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Урок 47. Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби
людини зі спадковою схильністю, їхні причини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Урок 48. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне
консультування та його організація . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Урок 49. Представлення проектів «Генетичний моніторинг у людських спільнотах»,
«Скринінг-програми для новонароджених», «Генотерапія та її перспективи» . . . . . 101
Урок 50. Узагальнення знань з теми «Спадковість і мінливість» 103
Тема 4. Репродукція і розвиток . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Урок 51. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів . . . . . 105
Урок 52. Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин
та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики . . . . . . . . . . . . . 107
Урок 53. Ріст і розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть
клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки . . . . . . . . . . . . . 109
Урок 54. Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання.
Профілактика онкологічних захворювань . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Урок 55. Статеві клітини 113
Урок 56. Особливості гаметогенезу в людини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Урок 57. Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів
запліднення у людини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Урок 58. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю.
Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної
медицини. Біологічні й соціальні аспекти регуляції розмноження у людини . . . . . . 119
Урок 59. Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається
(явище ембріональної індукції) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Урок 60. Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту
та розвитку людини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Урок 61. Узагальнення знань з теми «Репродукція і розвиток» . . . . . . . . 125
Урок 62. Можливості й перспективи застосування досягнень біології 127
Література

Захисти свій комп’ютер та смартфон

ESET NOD32

Перейти на сторінку конспектів «Конспекти з біології 10 клас за новою програмою 2018 року»





Залишити відповідь