Вчені показали появу вухатого восьминога на світ

Дорослий Grimpoteuthis

NOAA

Морські біологи опублікували відео з маленьким восьминогом з роду Grimpoteuthis, який тільки що вилупився із яйця. Ці восьминоги живуть на великій глибині, і про їхні ранні стадії розвитку було мало що відомо. Наприклад, раніше дослідники припускали, що вирости з боків голови, які виглядають як великі вуха, з’являються у особин в міру дорослішання, але виявилося, що вони є у восьминога з моменту появи на світ, йдеться в статті в Current Biology.

Глибоководні плавникові восьминоги отримали прізвисько «Dumbo octopus» на честь слоненяти Дамбо за великі вирости з боків голови, що нагадують вуха. Вирости служать для них плавниками і допомагають переміщатися в товщі води. Інша особливість, що відрізняє плавникових восьминогів від інших, – відсутність турботи про потомство. Зазвичай восьминоги влаштовують гніздо і охороняють відкладені яйця, проте самки плавникових восьминогів просто залишають яйця в якомусь затишному місці і пливуть геть. Захищає яйця дуже тверда шкаралупа. Відомо, що яйця розвиваються дуже довго, так як вода на глибинах проживання цих восьминогів (зазвичай 3-4 кілометри) дуже холодна.

У 2005 році дослідникам з експедиції Deep Atlantic Stepping Stones в північно-західній Атлантиці пощастило знайти яйце, з якого вже в лабораторії вилупився восьминіг. Вчені збирали зразки коралів на глибині 1965 метрів за допомогою дистанційно керованого апарату. У лабораторії на коралах були виявлені кулясті структури шоколадного кольору розміром приблизно два на півтора сантиметра, які виявилися яйцями восьминога, імовірно з роду Grimpoteuthis. Прямо на очах у дослідників з одного яйця почав вилуплюватися восьминіг.

Вчені показали появу вухатого восьминога на світ

Гілка коралів із знайденими яйцями (зліва) і вилуплення восьминога з яйця (праворуч)
Elizabeth K. Shea et al / Current Biology 2018

Вчені припускають, що ця подія відбулася передчасно і була спровокована стресом, проте екземпляр, що вилупився був повністю розвинений. Протягом двох годин за восьминогом спостерігали і знімали його на відео, а потім законсервували для подальших досліджень.

Відео:

Згодом вчені детально вивчили будову тварини за допомогою магніто-резонансної томографії. Анатомія восьминога, який тільки що вилупився дуже нагадувала анатомію дорослої особини, за винятком жовткового мішка. Так само, як і у дорослих восьминогів, «вуха» маленького восьминога підтримувалися хрящем. Як видно на відео, плавники повністю сформовані і дозволяють для «малюка» повноцінно плавати. Дослідники зробили висновок, що плавникові восьминоги з’являються на світ повністю самостійними, готовими до пересування та полювання.

Джерело: https://nplus1.ru