Вчені дослідили плиту з рекордною кількістю слідів динозаврів і ссавців

Концентрація слідів робить знахідку унікальною.
Фото NASA’s Goddard Space Flight Center / Rebecca Roth.

На камені, випадково виявленому на території Центру космічних польотів Годдарда НАСА (США), знайшлося близько 70 доріжок слідів динозаврів і ссавців віком понад 100 мільйонів років. Про такий результат повідомляє наукова стаття, опублікована в журналі Scientific Reports.

Рей Стенфорд (Ray Stanford) з NASA побачив підозрілий камінь в 2012 році, коли підвозив дружину до роботи. Виявилося, що плита довжиною 245 і шириною 90 сантиметрів буквально поцяткована слідами древніх тварин. На вивчення знахідки пішло кілька років.
Фахівці нарахували близько 70 доріжок слідів, залишених щонайменше вісьмома різними видами. При цьому всі сліди з’явилися з інтервалом всього кілька днів. Ймовірно, нинішня кам’яна плита в крейдяному періоді (близько 100 мільйонів років тому) була частиною болотистого берега.

Серед знайдених слідів рептилій, виявився травоїдний нодозавр – п’ятиметрова махіна, закута в броню кістяних пластин. Поверх відбитка лапи дорослого динозавра залишло свій слід і дитинча. Можливо, мати супроводжувала дитину на водопій. Знайшли сліди і представників зауроподів, великих і довгошиїх «вегетаріанців». Також відзначилися птерозаври, літаючі рептилії.

Доклали лапу і невеликі (розміром з ворону) особини тероподів, групи хижих динозаврів, до якої належать і знамениті тиранозаври. Ці хижаки залишили чотири паралельних треки. На думку авторів статті, перед нами свідчення групового полювання.

Сліди динозаврів – це, безумовно, хвилююча знахідка. Але по-справжньому унікальним камінь роблять сліди ссавців крейдяного періоду.

«Концентрація слідів ссавців в цьому місці на порядок вища, ніж де б то не було в світі», – пояснює Мартін Локлі (Martin Lockley), палеонтолог з Університету Колорадо в Денвері і співавтор дослідження.

На плиті ідентифіковано 26 доріжок слідів наших родичів по біологічному класу. В основному це були створіння розміром з білку, але знайшлися і найбільші відбитки лап ссавця, відомі серед знахідок крейдяного періоду. Істота, яка їх залишила була розміром з єнота.

Крім того, знайдені унікальні сліди, що показують, що залишивший їх звір міг сидіти на двох лапах, як кішка.

Знахідка особливо цінна тому, що про ссавців тієї епохи взагалі вкрай мало відомостей. В основному «трофеї» палеонтологів обмежуються зубами невідомих дрібних тваринок.

«Коли у вас є тільки зуби, ви не уявляєте, як виглядали тварини або як вони себе вели», – зазначає Локлі.

Джерело: https://www.vesti.ru