Вчені «оживили» мікробів, вік яких може досягати 50 тисяч років

Вчені знайшли в печері в Мексиці життєздатні мікроорганізми, вік яких, за попередніми оцінками, може досягати десятків тисяч років, повідомляє National Geographic.

Мікробів виявили в так званій Печері кристалів, яка знаходиться на глибині 300 метрів під містом Найка в мексиканському штаті Чіуауа. У 2008 і 2009 роках глава Інституту астробіології НАСА Пенелопа Бостон взяла проби рідини, яка перебувала всередині кристалів. Пізніше в лабораторних умовах групі вчених під її керівництвом вдалося «пробудити» мікробів і виростити мікробіологічну культуру. За словами Бостон, вони схожі з відомими видами мікроорганізмів, що населяють печери, але генетично відрізняються від них.

Грунтуючись на геологічних даних про швидкість росту кристалів в печері, згідно з якими найдавнішим з них близько півмільйона років, вчені припустили, що знайдені мікроби могли опинитися всередині кристалів від 10 до 50 тисяч років тому. За словами Бостон, це відкриття може вплинути на наше уявлення про історію еволюції мікроорганізмів на Землі.

Печера отримала свою назву через величезні кристали селеніту, різновиди гіпсу. До виявлення вона була заповнена водою і зараз постійно осушується насосами, температура в ній досягає 48 градусів Цельсія, а вологість — 90%. Як пише National Geographic, в таких умовах людина без спеціальної підготовки загине за півгодини.

Результати досліджень, як зазначає National Geographic, ще не пройшли процедуру рецензування, тому до даних варто ставитися з певним скептицизмом. З іншого боку, можливість пожвавлення мікробів віком від 10 до 50 тисяч років «аж ніяк не здається неймовірною», вважає мікробіолог Брент Крістнер з Університету Флориди. Він припустив, що мікроби могли прожити в повній ізоляції від зовнішнього світу настільки довго тому, що поїдали своїх загиблих побратимів.

Джерело: https://ria.ru