Вчені виявили, що електричні поля активізують імунну систему і сприяють загоєнню ран і пошкоджень

Дуже слабкі електричні струми, що виникають в живих тканинах під впливом прикладених ззовні електричних полів є причиною збільшення швидкості загоєння ран і пошкоджень тканин. Крім цього, вплив електричних полів зменшує ризик інфекційного ураження в разі, якщо в організмі із-за деяких видів захворювань спостерігається нестача імуноцитів, клітин, які є основними агентами імунної системи організму.

Проводячи експерименти, вчені з Абердинського університету (University of Aberdeen), помітили, що лейкоцити, які “поїдають” сторонні об’єкти, що потрапили в живі тканини, активізуються і починають переміщатися до областей з більш високою напруженістю електричного поля. Такі області виникають природним шляхом у разі пошкодження шкірного покриву, наприклад, і в цих областях йде процес, званий фагоцитозом, в результаті якого місце пошкодження очищається і позбавляється від сторонньої інфекції за рахунок роботи імуноцитів.

Вплив додаткового зовнішнього електричного поля дозволяє активізувати процес фагоцитозу ще більше і процес загоєння ран починає йти ще швидше. “Результати наших досліджень відкривають перспективу розробки нових методів лікування на основі впливу електричних полів” – пишуть дослідники, – “За допомогою цих полів можна прискорити функції фагоцитів в разі інших захворювань запально-інфекційного плану або в разі незадовільної роботи імунної системи організму”.

У своїй подальшій роботі вчені будуть з’ясовувати залежність рівня активізації імунної системи від напруженості електричних полів, що подаються. Також будуть проведені дослідження максимального рівня електричного потенціалу, який можна прикладати до місця пошкодження тканин без нанесення організму будь-якої шкоди. “І, врешті-решт, все це повинно привести до появи нових методів загоєння ран і лікування захворювань, таких як інфекції, рак і ін., в яких “першу скрипку” гратимуть макрофаги, які, в свою чергу, є головною зброєю імунної системи – “розповідає Джон Веррі (John Wherry), один з дослідників.

Джерело