Вчені ідентифікували гени, які впливають на тривалість життя людини

У світі існує не так вже й мало людей, які примудряються дожити до ста років, при цьому вони ведуть звичайне життя і харчуються, як і інші звичайні люди. Що ж дає цим людям можливість зберігати свою активність та інтелектуальні здібності до такої глибокої старості? Згідно з результатами досліджень, опублікованих у журналі PLOS Genetics вченими з Стенфордського університету і університету Болоньї, цією “паличкою-виручалочкою є деякі гени, які відсутні у цих людей і присутні у всіх інших.

Генетичні дослідження, спрямовані на з’ясування причин довголіття у людей, до недавнього часу дозволили вченим визначити лише один ген під назвою APOE, який визначає різницю між довгожителями і всіма іншими людьми. Для того, щоб знайти додаткові гени, пов’язані з довголіттям, вченим довелося розробити новий метод статистичного аналізу генетичного коду GWAS (genomewide association studies), який використовує генетичні дані по 14 видах захворювань, таких, як хвороба Альцгеймера, для звуження області пошуків.

Використовуючи метод GWAS, вченим вдалося відразу виявити в геномі людини вісім SNPобластей (single nucleotide polymorphism), областей з молекулярними змінами і відхиленнями. Після додаткового і більш детального вивчення цих областей, науковці відкинули чотири області, залишивши ще чотири, які були класифіковані, як ті, що мають відношення до довголіття.

Подальше більш детальне вивчення цих областей довголіття та вивчення гена APOE можуть дати вченим уявлення про фізіологічні особливості процесів старіння організму. Вже відомо, що ці гени залучені в процеси старіння клітин, в процеси роботи імунної системи, в передачу клітинами сигналів і т.п. А володіння вченими повною інформацією про процеси старіння дозволить їм розробити нові методи, які зможуть якщо не розвернути ці процеси назад, то хоча б сповільнити їх швидкість.

Цілком імовірно, що у віддаленому майбутньому все це може стати ключем для збільшення тривалості життя людства в цілому, а в ближчому майбутньому на основі нових знань можуть бути розроблені ефективні методи попередження і лікування захворювань, пов’язаних з процесами старіння організму людини.

Джерело